زنان و مصرف شيشه بيش ترين آمار خط ملي اعتياد را به خود اختصاص داده اند
موسسه تحول,زندگی,امید
مرکز اقامتی سم زدایی میان مدت مصرف کنندگان مواد مخدر و محرک
درباره وبلاگ


موسسه تحول,زندگی,امید با تمام وجود و در نهایت افتخار آمادگی دارد در زمینه مشاوره و بستری و درمان عزیزان در عذاب شما خدمتی صادقانه ارائه دهد.. تلفن جهت مشاوره: ــــ09127339160 ابراهیم ابراهیمی

پيوندها
کرونا - سالنامه سلامت
عـکس و مطالب توپ
کمک به نیازمندان ایران زمین
Shad90
خودروهاي رويايي
صد در صد داغ
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه تولدی نو و آدرس tavalodinow.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 32
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 200
بازدید کل : 80491
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



نويسندگان
مرتضی عربي

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
شنبه 10 تير 1391برچسب:, :: 11:7 :: نويسنده : مرتضی عربي

خط ملي مشاوره اعتياد با همكاري ستاد مبارزه با موادمخدر و سازمان بهزيستي كشور با شماره تماس 09628 در سال 1387 راه‌اندازي شد.


فريد براتي معاون درمان و پيشگيري اعتياد سازمان بهزيستي در خصوص اين طرح به مهرخانه گفت: اين خط تلفن به عنوان خط كمكي براي راهنمايي مردم و مراجعه آنها به نزديك‌ترين مركز درماني اعتياد و يا معرفي خدمات موردنياز آنها طراحي و با همكاري مسئولان دفتر اعتياد بهزيستي و ستاد مبارزه با موادمخدر و  NGOها برنامه‌ريزي شده است.


وي ادامه داد: مسئولان ستاد مبارزه با موادمخدر در جمع‌بندي‌شان از جلساتي كه با مديران بهزيستي داشتند به اين نتيجه رسيدند كه ارتباط نزديكي بين مردم و حوزه پيشگيري وجود دارد و پس از بررسي‌ها و مطالعات زياد مقرر شد براي ايجاد سيستم مكانيزه مستمر و دائمي و ارتباط دو سويه معنادار بين مردم و مسئولان اين خط افتتاح شود. همچنين مقرر شد كه امور بودجه‌اي با ستاد مبارزه با موادمخدر و امور عملي و اجرايي با سازمان بهزيستي باشد.


براتي ادامه داد: اين خط هر روز از ساعت 8 صبح تا 8 شب آماده پاسخگويي و مشاوره به افرادي است كه درباره اعتياد، داروها و نحوه استفاده از آن ونشاني مراكز درماني ترك اعتياد كه داراي مجوز از سازمان بهزيستي كشور و وزارت بهداشت هستند تماس مي گيرند.
 

پيشگيري، درمان و كاهش آسيب ها؛ هدف ماست


معاون درمان و پيشگيري اعتياد سازمان بهزيستي اضافه كرد: تعداد 30 نفر از افراد متخصص كه داراي مدرك كارشناسي ارشدو دكتري هستند پاسخگوي اين افراد مي باشند و ما اميدواريم سامانه خط ملي اعتياد بتواند با اطلاعات و داده‌هاي مناسب در سياست‌گذاري و حل مشكلات مردم و هدايت درست مشاوره كارآمد براي خانواده‌ها، موثر باشد.
 

80 درصد تماس گيرندگان زن هستند


وي در خصوص تماس گيرندگان اين خط گفت: طبق آمار سال گذشته بيش از 250 هزار تماس ثبت شده كه از اين تعداد نزديك به 80 درصد تماس گيرندگان را زنان تشكيل داده اند، اما اين بدان معنا نيست كه تمام اين زنان درگير اعتياد هستند درواقع آنها يا همسراني معتاد دارند و يا مادر و خواهر فرد معتاد هستند كه براي مشاوره در زمينه هاي مختلف با اين خط تماس گرفته اند.


براتي در خصوص بيشترين نوع مواد مصرفي مورد سؤال تصريح كرد: بيشترين نوع مواد مورد سؤال مربوط به مصرف شيشه است بعد ترياك، كراك و هروئين. در واقع آنچه در سال گذشته آمارها نشان داد 45 درصد تماس ها مربوط به همين نوع مواد است كه مي تواند زنگ خطري باشد.
 

معاون درمان و پيشگيري اعتياد سازمان بهزيستي ضمن اشاره به دو ميليون فرد معتادي كه شناسايي شده اند ادامه داد: با توجه به آمار تقريباَ نزديك به واقعيت بايد بگويم كه تماس 250 هزار نفر با اين خط نمي تواند زياد آمار مطلوبي باشد چراكه اين امر نشان مي دهد تا حدودي اطلاع رساني ما در خصوص اين خط چندان قوي نبوده است.
 

وي اضافه كرد: گرچه آمار تماس ها از سال نخست افتتاح اين خط افزايش داشته اما هنوز هم با توجه به تعداد مصرف كنندگان ما هنوز هم جاي كار زيادي دارد تا افراد با آشنايي كه نسبت به اين خط پيدا مي كنند بتوانند اطلاعات درستي نسبت به مواد مخدر، اثرات و درمان آن به دست بياورند.


براتي بيان داشت: بايد اشاره كنم كه افراد با تماس با اين خط مي توانند اطلاعات دقيق و درستي كسب كنند و اين امر به خانواده ها در برخورد با فرد معتاد و يا فردي كه هنوز به طور كامل با اين مسئله درگير نشده است كمك شاياني كند.
 

وي در پايان گفت: همان طور كه پيش از اين هم به آن اشاره كردم هدف اصلي ما ايجاد تعامل و راهنمايي صحيح اين افراد آسيب پذير است. به همين خاطر ما اطلاعات اماري خود را كه از طريق تماس ها كسب مي كنيم ماهانه در اختيار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار مي دهيم تا در برنامه ها و چشم انداز خود حتماَ‌ آنها را لحاظ كنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: